“Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” gereğince, 2022-2023 Eğitim-Öğretim yılı Bahar yarıyılında Üniversitemiz ön lisans programına Kurumlar Arası Yatay Geçiş yoluyla kabul edilecek öğrencilerde aranacak koşullar, gerekli belgeler ve son başvuru tarihi aşağıda belirtilmiştir.
Başvuru ve Değerlendirme Takvimi:
Başvuru Şekli:
Başvurular, Üniversitemiz portal sistemi üzerinden online olarak yapılacaktır.
Başvuru İçin Gerekli Şartlar:
Öğrencinin:
1. Disiplin cezası almamış olması,
2. Kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait GANO’sunun (Genel Ağırlıklı Not Ortalaması) 100 üzerinden en az 60, (4 üzerinden en az 2.29 ) olması gerekmektedir.
3. Açık ve uzaktan öğretimden örgün öğretim programlarına geçiş yapılabilmesi için, öğrencinin öğrenim görmekte olduğu programdaki genel not ortalamasının 100 üzerinden 80 veya üzeri olması veya kayıt olduğu yıldaki merkezi yerleştirme puanının, geçmek istediği diploma programının o yılki taban puanına eşit veya yüksek olması gerekir.
Kurumlar Arası Yurt içi Yatay Geçişlere İlişkin Esaslar:
1. Önlisans diploma programlarının ilk yarıyılı ile son yarıyılına yatay geçiş yapılamaz.
2. Kayıt dondurmuş olmak, yatay geçiş hakkından yararlanmak için engel teşkil etmez.
3. Dörtlü veya yüzlü sisteme göre elde edilen başarı notlarının birbirine dönüştürülmesinde, Yükseköğretim Yürütme Kurulu tarafından belirlenen dönüştürme tablosu kullanılır.(Tabloyu görmek için lütfen tıklayınız.)
4. Kurumlar arası yatay geçiş yükseköğretim kurumlarının aynı düzeydeki eşdeğer diploma programları arasında yapılır.
5. Kurumlar arası yatay geçiş için öğrencinin, kayıtlı olduğu programda bitirmiş olduğu dönemlere ait GANO’sunun 100 üzerinden en az 60 , (4 üzerinden en az 2.29 ) olması şarttır.
6. Yatay geçişle gelen öğrencilerin önceki diploma programından aldığı ve başarılı olduğu derslerin intibakının yapılarak, bu derslere ilişkin daha önce alınan notlar transkripte işlenir ve not ortalamasına eklenir.
7. Kurumlar arası yatay geçiş değerlendirme sonuçları, geçerli başvurusu olan tüm adayların isimleri, değerlendirmede esas alınan puanlara göre sıralanmış biçimde Üniversitenin web sayfasında ilan edilir.
8. Yatay geçiş müracaatında bulunan öğrencinin bulunduğu öğretim kurumunda halen kayıtlı olması gerekmektedir.
Yurt Dışı Yükseköğretim Kurumlarından Yatay Geçişlere İlişkin Esaslar:
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmeliği için lütfen tıklayınız. (MADDE 14)
Başvuru İçin İstenen Belgeler:
1. Yeni tarihli öğrenci belgesi. (E-Devlet üzerinden alınacak kare kodlu belge kabul edilecektir.)
2. Onaylı not durum belgesi / Transkript. (E-Devlet üzerinden alınacak kare kodlu belge kabul edilecektir.)
3. Onaylı ders içerikleri veya ders içeriklerini gösteren ilgili Üniversiteye ait link
4. Disiplin cezası almadığına ilişkin belge.
5. Öğrencinin yerleştirildiği yıla ait LYS/YKS sonuç belgesi ve LYS/YKS Yerleştirme Sonuç Belgesi.
6. Lise diploması onaylı sureti. (E-Devlet üzerinden alınacak kare kodlu belge kabul edilecektir.)
7. Nüfus cüzdanı fotokopisi
Yurt Dışından başvuran adayların yukarıdaki belgelere ilave olarak;
1. Adayın pasaportunda resim ve kimlik bilgilerinin bulunduğu sayfaların onaylı fotokopileri.
2. Liseyi yurt dışında tamamlamış adaylar için lise denklik belgesinin aslı veya onaylı sureti.
3. Liseyi yurt dışında tamamlamış adaylar için Türkçe çevirisi yapılmış Noter onaylı lise diploması örneği
NOT-1 : Başvuru evrakları içinde 1, 2 ve 5. maddedeki belgeler e-devlet üzerinden de temin edilebilir.
NOT-2 : Öğrenim gördüğünüz üniversiteye ait ders içeriklerinin bulunduğu linki Üniversitemize başvuru sırasında sistemdeki alana giriniz.
NOT-3 : Kesin kayıt hakkı kazanan adayların kayıt için belgelerin onaylanmış asıllarını getirmeleri gerekmektedir. Belgelerin asıllarını getirmeyen adayların kayıtları yapılmayacaktır.
İletişim:
Telefon : +90 (352) 324 00 00 / 1077-1076-1075-1074-1073-1072
Fax : +90 (352) 324 00 04
Posta adresi : Ertuğrul Gazi Mah. Nuh Naci Yazgan Yerleşkesi Kümeevler 38170 Kocasinan/KAYSERİ
Seçilecek yatay geçiş başvuru türü:
Yurtiçi Kurumlar Arası Yatay Geçiş (Önlisans-GANO)
|
Yurtdışı Kurumlar Arası Yatay Geçiş (Önlisans-GANO)
|
Önemli Not:
İstenen belgeler portal sistemine PDF veya JPG formatlarında yüklenmelidir.